اپل من

این وبلاگ برای پرکردن پاره ای از وقت من و انتقال چیزهایی که یاد میگیرم به دیگران است

اپل من

این وبلاگ برای پرکردن پاره ای از وقت من و انتقال چیزهایی که یاد میگیرم به دیگران است

نرم افزار آفیس برای مکینتاش

امروز می خواهم بسته آفیس ۲۰۱۱ و جایگزینی برای آن به شما معرفی کنم همانطور که شما می دانید آفیس پر طرفدارترین بسته نرم افزاری در حوزه نرم افزارهای اداری است که از پرکاربردترین نرم افزار آن نرم افزار ورد است این بسته برای مکینتاش هم وجود دارد این نرم افزار از لینک زیر موجود است

 مجموعه نرم افزار آفیس


اما متاسفانه این بسته نرم افزاری از زبان شیرین پارسی پشتیبانی نمی کند!!!‌ خب چاره چیست؟! چاره استفاده از نرم افزاری جایگزین است بهترین نرم افزاری که می توان جایگزین آن نمود شاید بسته نرم افزاری اپن آفیس(openoffice) است که از زبان شیرین پارسی هم پشتیبانی می کند این بسته نرم افزاری متن باز بوده و کاملا رایگان است!!! دیگر نگران قانون کپی رایت هم نیستیم! و نیازی به دور زدن قانون نیست!! شما این نرم افزار را در لینک زیر می توانید دانلود کنید


نرم افزار اپن آفیس(openoffice) 



 اما در این نرم افزار نمی توانید از فونت هایی که در ویندوز به کار می رفته اینجا استفاده نمایید که باید از فونت های سازگار شده سری ایکس(x) استفاده کنیم این فونت ها در لینک زیر موجود هستند


قلم های فارسی سری ایکس(x)


نرم افزار های دیگری هم هستند مانند ملل(mellel) که ویژه زبان های راست به چپ هستند و از فونت های ویندوزی هم پشتبانی می کند اما امکانات کمی دارد نئوآفیس هم هست اما از دید من اپن آفیس بهترین گزینه می تواند باشد در آینده نحوه تنظیم اپن آفیس و نصب فونت ها را آموزش خواهم داد

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد